Méně je někdy více

Měření laktátové křivky, je služba kterou nabízíme. Nechte si ji změřit a hubněte konečně efektivně.

Laktátová křivka je základním vodítkem při stanovení ideální tepové frekvence u hubnutí. Jedním z důvodu proč nehubnete tak jak si představujete i přesto, že se několikrát týdně mučíte v posilovně může být až příliš vysoký stupeň zátěže. Zjednodušeně řečeno se úspěch nedostavuje, protože se dostáváte do anaerobní zóny, tedy zóny, která zvyšuje fyzickou kondici, ale není ideální ke spalování. Laktátová křivka vyjadřuje schopnost svalů přetvářet tuk jako přednostní palivo.
Po zjištění profilu laktátové křivky tedy můžeme trénink nastavit, aby cílil především na spalování. Laktátový profil je u každého jiný a záleží na mnoha faktorech jako je věk, pohlaví, fyzická kondice, druh sportu atd.
Test probíhá na běžeckém trenažeru anebo rotopedu. Vyšetření se skládá ze 4 až 5 stupňovaných zátěží, z nichž každá trvá 3 minuty. Po každé zátěži se odebírá kapilární krev (z ušního lalůčku nebo prstu) ke stanovení hladiny laktátu v krvi. Z těchto nashromážděných 4 až 5 hodnot se vytvoří laktátová křivka, podle níž se stanoví aerobní a anaerobní práh, tedy i vaše ideální tepová frekvence pro hubnutí.